tel +48 691 460 136 

mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Czy folie można zabarwiać na dowolny kolor?

Opakowania foliowe wykorzystywane są w wielu branżach od spożywczej, przez chemiczną po budowlaną. Uznawane są za wytrzymałe i dobrej jakości zabezpieczenie towaru, które sprawdza się nawet w trudnych warunkach. Folie powstają z mieszanek tworzyw sztucznych, mogą mieć różną wielkość i grubość w zależności od przeznaczenia. Jednak coraz częściej firmy poszukują kolorowych folii. Czy można je bezpiecznie barwić na dowolne kolory?

Folie LDPE i HDPE

Nowoczesna technologia, która jest teraz dostępna, pozwala producentom folii na większą dowolność i ingerencję w parametry techniczne wytwarzanych przez nich artykułów. Zaplecze maszyn i sprzętów oraz dobór odpowiednich środków i preparatów sprawiają, że powstają folie dostosowane do różnych branży i potrzeb poszczególnych firm. Jedną z cech, o której mogą decydować, jest kolor folii.

Jako element opakowania jest ona wytrzymała, odporna na uszkodzenia mechaniczne, jak rozerwanie i przedarcie. Trudne warunki, jak na przykład wahania temperatur, promieniowanie słoneczne czy wilgoć, to wystarczające powody, aby używać jej przy pakowaniu żywności, materiałów budowlanych, chemicznych i innych, znacznie ułatwiając w ten sposób ich przechowywanie, transport i ewentualnie ekspozycję.

czarna folia

Barwienie folii – czy można wybrać dowolnie kolor opakowania?

Folia zazwyczaj jest przezroczysta i bezbarwna. Jednak metody wytwarzania tego artykułu pozwalają dziś na produkcję bardziej atrakcyjnego, bo kolorowego opakowania, które stwarza okazję do wyróżnienia się producenta niektórych artykułów na rynku. Obecne standardy barwienia pozwalają na uzyskanie dowolnego koloru. Sam proces polega na dosypaniu suchego barwnika do granulatu tworzywa sztucznego w neutralnych kolorach lub dolaniu rozmieszanego pigmentu i wymieszaniu ich w stosowanie dobranej temperaturze w specjalnej maszynie.

Różne kolory ułatwiają budowanie wizerunku produktu na rynku, ułatwiają jego rozpoznanie i zachęcają klientów do sięgania po różne wersje kolorystyczne np. worków na śmieci, torebek czy przekładek foliowych.